Arequiiiiipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Leyla Khadraoui - WaarBenJij.nu Arequiiiiipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Leyla Khadraoui - WaarBenJij.nu

Arequiiiiipa

Door: Leyla

Blijf op de hoogte en volg Leyla

26 Juli 2015 | Peru, Arequipa

Hallo lieve mensen,

Zoals jullie wellicht weten ben ik niet zo heel goed in het bijhouden van een blog. Zo heb ik een heel verhaal getypt over Cusco, onze trek naar Machu Picchu en zelfs dat ik in Bolivia was... Maar ehhhmm het is er dus nog steeds niet helemaal van gekomen om die twee minuten te nemen om he ook daadwerkelijk te uploaden. We doen het dus even niet-chronologisch..
Eerst nu, en dan de dingen van de afgelopen anderhalve week :) .

Fun story, we waren dus even twee daagjes naar Copacabana gegaan in Bolivia, dat was allemaal leuk enzo (behalve dat ik een tikkeltje last had van voedselvergiftiging en ik een hele dag in bed en bij de wc heb doorgebracht haha). Toen we echter van Copacabana terug naar Puno wilden zeiden alle busmaatschappijen dat dat niet mogelijk was omdat er gelijk na de grens een staking zou zijn.. Uiteindelijk was er een busmaatschappij die op een boze toon tegen ons zei ; als je het niet gelooft dan brengen we je wel tot de grens hoor! En eigenwijs als we zijn, gingen we naar de grens. Daar bleek dat er oprecht een flinke blokkade was en dat we zeker 3 uur zouden moeten lopen met onze grote rugzakken om. Totdat.... we een geld-wissel mevrouwtje zagen. Zij zag er een beetje uit als een Disneyfilm-slechterik en zei op sneaky toon 'hmm, jullie willen naar Puno? Er is een blokkade maar ik heb wel een boot voor jullie, slechts 100 soles' (stel je dit even voor in een disney-heksenstem). Aaaanyway, het was beter dan uren taxis nemen e lopen en bovendien zou de boot al om 10.00 uur komen, dat was nog maar tien minuutjes wachten, dus why not?! Later kwam er steeds een halfuurtje bij en werd 10.00 uur ongeveer 15.00 uur. Gelukkig kwamen we rond een uur of 20.00 eindelijk aan in de haven van Puno. Fun fact: we hadden precies 198 soles, niet eens voldoende voor de boot en dus ook niet om water of eten te kopen. Ik ben toen heel stoer bij het douanekantoor van Peru gaan vragen of señor amigo toevallig mijn flesje wilde vullen.

Anyway gelijk in Puno namen we een bus naar Arequipa, daar hebben we nuons derde nachtje. Arequipa is een hele mooie stad met veel koloniale gebouwen en een geweldig uitzicht op zowel actieve als inactieve vulkanen met sneeuw op de topjes. Vandaag hebben we een free walking tour gedaan door het centrum en hebben we een museum bezocht over een 13-jarig meisje wat rond 1400 door de Inca's werd geofferd aan de goden. Beetje luguber want het meisje zelf ligt in een soort vriezer in het museum. Wel weer een interessante dag. Heel de stad is bezig met voorbereidingen voor 28 juli, de nationale feestdag en tevens Lotte's verjaardag.. zin in!

Morgen bij het ontbijt zal ik eens gaan proberen om mijn Cusco avontuur te uploaden.

• 26 Juli 2015 - 09:34

Anita:

We hebben dit blog al 486 x bekeken en nu het 5e verhaaltje ? waarom denk je dat wij steeds kijken ? probeer maar snel tijd te vinden om al jullie verhalen hier met ons te delen.. nee hoor schat.. gewoon zoveel mogelijk genieten. liefs xx